Shooting Glider

Post Reply
User avatar
Yukiko
Posts: 63
Joined: Sun May 24, 2015 6:52 pm

Shooting Glider

Post by Yukiko »

The glider in Aleona's Tales has graphics for an attack animation.

Code: Select all

DefineAnimations("animations-gryphon-machine", {
  Still = {"frame 0", "wait 1", "frame 5", "wait 1", "frame 5", "wait 1",
    "frame 0", "wait 1", },
  Move = {"unbreakable begin", "frame 5", "move 4", "wait 1", "frame 5", "move 3", "wait 1",
    "frame 5", "move 3", "wait 1", "frame 0", "move 3", "wait 1",
    "frame 0", "move 3", "wait 1", "frame 5", "move 4", "wait 1",
    "frame 5", "move 3", "wait 1", "frame 5", "move 3", "wait 1",
    "frame 0", "move 3", "wait 1", "frame 0", "move 3", "unbreakable end", "wait 1", },
  Attack = {"unbreakable begin", "frame 0", "wait 6", "frame 5", "wait 6",
    "frame 10", "wait 6", "frame 15", "wait 6", "frame 15", "wait 1",
    "frame 20", "wait 6", "frame 25", "wait 6",
    "frame 30", "attack", "sound gryphon-rider-attack", "wait 8",
    "frame 0", "wait 6", "frame 5", "wait 6", "frame 10", "wait 6",
    "frame 15", "wait 6", "frame 0", "wait 6", "frame 5", "wait 6",
    "frame 10", "wait 6", "frame 15", "wait 6", "frame 0", "wait 6",
    "frame 5", "wait 6", "frame 10", "wait 6", "frame 15", "wait 6",
    "frame 0", "wait 6", "frame 5", "wait 6", "frame 10", "wait 6",
    "frame 15", "wait 6", "frame 0", "wait 6", "frame 5", "wait 6",
    "frame 10", "wait 6", "frame 15", "wait 6", "frame 0", "wait 6",
    "frame 5", "wait 6", "frame 10", "wait 6", "frame 15", "wait 6",
    "frame 0", "unbreakable end", "wait 1", },
  Death = {"unbreakable begin", "frame 0", "unbreakable end", "wait 1", },
})
User avatar
Yukiko
Posts: 63
Joined: Sun May 24, 2015 6:52 pm

Re: Shooting Glider

Post by Yukiko »

This animation script allows the Flying Machine to attack.

Code: Select all

DefineAnimations("animations-gryphon-machine", {
  Still = {"frame 0", "wait 1", "frame 5", "wait 1", "frame 5", "wait 1",
    "frame 0", "wait 1", },
  Move = {"unbreakable begin", "frame 5", "move 4", "wait 1", "frame 5", "move 3", "wait 1",
    "frame 5", "move 3", "wait 1", "frame 0", "move 3", "wait 1",
    "frame 0", "move 3", "wait 1", "frame 5", "move 4", "wait 1",
    "frame 5", "move 3", "wait 1", "frame 5", "move 3", "wait 1",
    "frame 0", "move 3", "wait 1", "frame 0", "move 3", "unbreakable end", "wait 1", },
  Attack = {"unbreakable begin", "frame 0", "wait 1", "frame 5", "wait 1",
    "frame 0", "wait 1", "frame 5", "wait 1", "frame 0", "wait 1",
    "frame 5", "wait 1", "frame 0", "wait 1", "frame 5", "wait 1",
    "frame 0", "wait 1", "frame 5", "wait 1", "frame 0", "wait 1",
    "frame 5", "wait 1", "frame 0", "wait 1", "frame 5", "wait 1",
    "frame 0", "wait 1", "frame 5", "wait 1", "frame 0", "wait 1",
    "frame 5", "wait 1", "frame 0", "wait 1", "frame 5", "wait 1",
    "frame 0", "wait 1", "frame 5", "wait 1", "frame 0", "wait 1",
    "frame 5", "wait 1", "frame 0", "wait 1", "frame 5", "wait 1",
    "frame 5", "attack", "sound gryphon-rider-attack", "wait 1",
    "frame 0", "wait 1", "frame 5", "wait 1", "frame 0", "wait 1",
    "frame 5", "wait 1", "frame 0", "wait 1", "frame 5", "wait 1",
    "frame 0", "wait 1", "frame 5", "wait 1", "frame 0", "wait 1",
    "frame 5", "wait 1", "frame 0", "wait 1", "frame 5", "wait 1",
    "frame 0", "wait 1", "frame 5", "wait 1", "frame 0", "wait 1",
    "frame 5", "wait 1", "frame 0", "wait 1", "frame 5", "wait 1",
    "frame 0", "wait 1", "frame 5", "wait 1", "frame 0", "wait 1",
    "frame 5", "wait 1", "frame 0", "wait 1", "frame 5", "wait 1",
    "frame 0", "wait 1", "frame 5", "wait 1", "frame 0", "wait 1",
    "frame 5", "wait 1", "frame 0", "wait 1", "frame 5", "wait 1",
    "frame 0", "wait 1", "frame 5", "wait 1", "frame 0", "wait 1",
    "frame 5", "wait 1", "frame 0", "wait 1", "frame 5", "wait 1",
    "frame 0", "wait 1", "frame 5", "wait 1", "frame 0", "wait 1",
    "frame 5", "wait 1", "frame 0", "wait 1", "frame 5", "wait 1",
    "frame 0", "wait 1", "frame 5", "wait 1", "frame 0", "wait 1",
    "frame 5", "wait 1", "frame 0", "wait 1", "frame 5", "wait 1",
    "frame 0", "wait 1", "frame 5", "wait 1", "frame 0", "wait 1",
    "frame 5", "wait 1", "frame 0", "wait 1", "frame 5", "wait 1",
    "frame 0", "unbreakable end", "wait 1", },
  Death = {"unbreakable begin", "frame 0", "unbreakable end", "wait 1", },
})
Post Reply